طراحی و پیاده سازی

اصول طراحی ساختمان

🖍با توجه به سبک کاربری ساختمان اعم از مسکونی، اداری، آموزشی، ورزشی و تجاری باید سه بخش اصلی در طراحی گنجانده شود. این طراحی توسط نرم افزارهای مناسب توسط مهندسان شرکت افرا سازه رادنادین صورت می گیرد.

🖊بخش اول:
طراحی معماری ساختمان در واقع پلان ها، طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان را در برمی گیرد. این بخش توسط مهندسین معماری طراحی می گردد.

🖊بخش دوم:
طراحی سازه ساختمان بر اساس آیین نامه های داخلی یک کشور است که مطابق با آن طراحی نقشه های اجرایی کشیده و ساختمان (سازه) اجرا می شود.

این طراحی توسط مهندسین عمران صورت می پذیرد. این طراحی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است که در اثر سهل انگاری یا بی تجربگی ممکن است منجر به صدمات مالی و جانی جبران ناپذیری گردد.

🖊بخش سوم:
طراحی تأسیسات ساختمان که شامل طراحی تأسیسات مکانیکی و الکتریکی می شود. این بخش را مهندسین مکانیک طراحی می نمایند.

 

انواع سازه ها در طراحی ساختمان

🖍سازه ها به چهار دسته فولادی، بتنی، چوبی و بنایی تقسیم می شوند. این سازه ها بر اساس نوع آب و هوای منطقه، شرایط محیطی، نیروی عملیاتی و هزینه اجرای آن تعیین می گردند. بتن ها انواع گوناگونی دارند که با توجه به پروژه ساختمانی باید نوع مناسب آن انتخاب گردد.

🖍مصالح فولادی نرم تر هستند، عملکرد بهتر و حالت کشسانی دارند. بدین نحو که در اثر کشش بیشتر کش می آیند. سیستم های سازه های فولادی به دسته های سیستم قاب خمشی، قاب های ساده به همراه مهاربند و قاب ساده به همراه دیوار برشی، قاب خمشی به همراه مهاربند و قاب خمشی به همراه دیوار برشی بتنی، قاب خمشی به همراه دیوار برشی فولادی تقسیم بندی می شوند.

 

در مرحله اجرا نیز شرکت افراسازه رادنادین بصورت اصولی تمام مراحل را به بهترین شکل به انجام میرساند..لذا میتوانید پروژه خود را یا به ما بسپارید و از نتیجه کار لذت ببرید.

افرا سازه رادنادین