سوالات متداول

سوالات متداول

کاشت میلگرد در بتن به چه منظوری انجام می شود؟
کاشت میلگرد در بتن برای مقاوم‌سازی و تقویت ساختمان و سازه‌های بتنی بسیار لازم و ضروری است. با استفاده از روش‌های مختلف کاشت میلگرد، می‌توان اجزا و سازه‌های فولادی را به سازه‌های بتنی متصل کرد. اتصال برقرار شده بین این دو المان باید بتواند نیروهای وارد شونده به هر دوی آن‌ها را تحمل کند.

روش های کاشت آرماتور و کاشت بولت به چند روش انجام می شود؟
کاشت آرماتور و بولت با استفاده از مواد پایه سیمانی- کاشت بولت و آرماتور با استفاده از چسب کاشت میلگرد و بولت اپوکسی (چسب کاشت شیمیایی)- کاشت آرماتور و بولت با استفاده از مهار مکانیکی

عمق سوراخ بتن برای کاشت میلگرد چقدر است؟
میزان سوراخکاری جهت کاشت میلگرد عمدتا توسط آیین نامه های مربوطه و استاندارهای ارائه شده توسط تولیدکنندگان انکرهای شیمیایی تعیین می گردد که این میزان، تعیین کننده کیفیت و عملکرد مناسب میلگرد کاشته شده می باشد.

کاربردهای کاشت میلگرد در بتن چیست؟
الحاق اجزا ی سازه‌ای جدید به سازه موجود (تیر-ستون-دیوار برشی و سقف)- تقویت فونداسیون،تیر و ستون در ساختمان‌های بتنی- اجرای ژاکت بتنی به منظور مقاوم سازی ساختمان- نصب صفحه اتصال به‌منظور اجرای تیر و یا ستون جدید- نصب صفحات فلزی به منظور اجرای نما در ساختمان های بتنی- همچنین کاربردهای غیرسازه ای در نحوه کاشت میلگرد در بتن و نصب تجهیزات و آویزهای تاسیساتی به المان های بتنی موجود.

Shadow

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو

افرا سازه رادنادین